Prowadzisz sklep online i zastanawiasz się, dlaczego pomimo starań Twoja witryna nie cieszy się zainteresowaniem użytkowników? Być może popełniasz podstawowe błędy na Twojej stronie internetowej. Wiele z nich możesz jeszcze naprawić, ale najpierw dowiedz się, co zniechęca odbiorców do skorzystania z Twojej oferty.
Jakie błędy zazwyczaj pojawiają się na stronach internetowych?
Zwróć uwagę na to, że samo założenie witryny nie przyciągnie uwagi użytkowników. Do tego potrzebujesz odpowiednich działań, a także strony, która po prostu zachęca swoim wyglądem. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie w sieci, ponieważ panuje tam ogromna konkurencja. Dlatego koniecznie zadbaj o każdy szczegół, a na pewno poradzisz sobie z najważniejszymi uchybieniami, jakie ograniczają Twoją witrynę.
Mało profesjonalna nazwa strony
Jednym z najczęstszych błędów jest stosowanie niezbyt profesjonalnego adresu witryny internetowej. Pamiętaj, że używanie przypadkowego URL doprowadzi do tego, że użytkownicy nie będą mieli do Ciebie zaufania, a w konsekwencji nie zechcą korzystać z Twoich produktów bądź usług. Ważne jest także to, że domena powinna od razu wskazywać odbiorcom, jaki jest profil Twojej działalności. W ten sposób już przy pierwszym kontakcie wiedzą, czy znajdą odpowiednie produkty na Twojej witrynie. Właśnie dlatego wybierz profesjonalną nazwę serwisu, w czym pomoże Ci wyszukiwarka domen z domenomania.pl. Dzięki niej sprawdzisz, czy określona nazwa jest wolna.
Niedopracowana grafika
Pamiętaj, że użytkownicy wchodzący na Twoją stronę najpierw zwracają uwagę na jej wygląd, a dopiero później na treść bądź ofertę. Dlatego zrezygnuj z elementów graficznych, które są szczególnie znienawidzone przez internautów. Przede wszystkim mowa tu o nadmiernej liczbie animacji flash — ogranicz je do minimum lub całkowicie z nich zrezygnuj. Dzięki temu strona nie będzie się tak długo ładować, co zawsze bardzo irytuje użytkowników.
Zbyt wiele reklam
Zwróć uwagę na to, że nadmierna liczba reklam to oznaka braku profesjonalizmu. Szczególnie wtedy, gdy banery zasłaniają treść, a ich wyłączenie jest bardzo trudne. Nie oznacza to, iż musisz całkowicie rezygnować z reklam, po prostu ogranicz ich liczbę do absolutnego minimum. Zadbaj też o to, by znajdowały się w jakimś bezpiecznym miejscu, gdzie nie będą raziły swoją obecnością. Dzięki temu zlikwidujesz kolejne podstawowe błędy na Twojej stronie www, które zniechęcają użytkowników do skorzystania z Twojej ofert.
Niepoprawna treść
Błędy ortograficzne, stylistyczne lub interpunkcyjne to prawdziwa zmora Internetu, a czytanie niepoprawnych treści sprawia, że internauci po prostu wyłączają stronę. Przede wszystkim jest to związane z tym, iż błędy w treści są odbierane jako lekceważenie czytelników. Dlatego koniecznie zadbaj o obecność tekstów na Twojej witrynie, które są zgodne z zasadami języka polskiego. Dzięki temu odbiorca z chęcią przejrzy informacje, jakie chcesz mu przekazać.