Masz już dość swojej dotychczasowej pracy? Osiągnąłeś szczyt kariery i nie wiesz, co robić dalej? Perspektywa awansu jest tak odległa, że nie ma nawet sensu o nim marzyć? Zarabiasz zdecydowanie zbyt mało jak na tak ciężkie warunki i godziny pracy? Może to już czas na zmianę pracy – i to zmianę całościową, bo przy okazji zmiany pracy możesz też zmienić branżę. Zamiast wysyłać CV do firm konkurujących z twoim dotychczasowym pracodawcą, możesz spróbować dostać się gdzieś indziej. Czy warto? Oto 4 powody, dla których warto się przebranżowić:
Nowe umiejętności
W nowej pracy z pewnością zdobędziesz nowe umiejętności. Choćby wiedza dotycząca pozycjonowania stron www: poza specjalistą od SEO niewiele osób zastanawia się dlaczego pewne domeny wyświetlane są przez Google na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania. Intrygujące? Na szkoleniu z pozycjonowania możesz zgłębić tajniki SEO, kurs pozycjonowanie obejmuje zagadnienia: on-page i off-page, copywritingu, a także wielu innych pokrewnych dziedzin. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź, jak nauczyć się pozycjonowania stron internetowych na https://kursy.neadoo.pl/
Nowe kontakty
Nowa praca to także nowi ludzie. Jeśli wyjdziemy poza branżę, z pewnością poznamy mnóstwo ciekawych ludzi, o których istnieniu do tej pory nie mieliśmy pojęcia. Choć w nowej pracy trudniej nawiązać znajomości niż na przykład w nowej szkole, nadal jest to możliwe – przy odrobinie szczęścia będziemy mogli nawiązać nowe znajomości z ludźmi, którzy wzbogacą nasze życie. Chodzi tu zarówno o współpracowników, przełożonych, jak i klientów – każdy z nich może urozmaicić naszą codzienność, a towarzysze zawodowych udręk, czyli najbliżsi współpracownicy, nierzadko stają się również dobrymi znajomymi.
Szybszy rozwój kariery
Zmieniają branżę może okazać się, że będziemy musieli zaczynać budować swoją karierę od zera. Możemy wylądować w dziale i na stanowisku, na którym zazwyczaj pracują ludzie o połowę od nas młodsi, jednak nie powinno to być powodem wstydu czy frustracji. Owszem, zaczynamy od początku, jednak posiadane przez nas doświadczenie zawodowe i życiowe pozwoli nam na szybsze awanse i rozwój kariery. Nawet jeśli nie wiemy, jak działa ta konkretna branża, wiemy jak działa firma, kontakt z klientem, obsługa systemu informatycznego albo cokolwiek innego, z czym zetknęliśmy się już w pracy lub w życiu. Możemy wykorzystać to na naszą korzyść, by szybciej awansować i budować sobie markę w nowej branży.
Świadomy wybór
Zmieniając branżę nie wybieramy w ciemno. Bardzo często decyzja o przebranżowieniu się wynika z uświadomienia sobie, czym tak naprawdę chcielibyśmy się zajmować. Dzięki temu zanim zaczniemy poszukiwanie pracy, możemy podjąć odpowiednie przygotowania: zapisać się na jakiś kurs albo choćby poczytać o naszej docelowej branży. Jeśli na przykład chcemy zająć się marketingiem, możemy udać na kurs marketingu internetowego do agencji reklamowej. Wiedza przekazana nam od ekspertów z branży z pewnością przyda się podczas poszukiwania pracy, na rozmowach rekrutacyjnych, a także już na stanowisku. Ofertę jednej z tego typu szkół marketingu powstałych przy agencji reklamowej można sprawdzić na https://kursy.neadoo.pl/kurs/